Визначення дефектури та замовлення товарів — це найважливіші повсякденні процеси для ефективної роботи аптечного бізнесу. Чим краще аптека забезпечує постійну присутність товарів на полицях та їх високе обертання, тим вищий дохід вона отримає
В аптеках 80% найменувань товару продається рідше ніж одна штука на 2 тижні, а отже і мінімальним і максимальним потрібним залишком товару є 1 штука. Це призводить до того, що звичні алгоритми для математичного розрахунку потреби, що працюють в інших роздрібних форматах перестають працювати в аптеках.
Спеціалісти «АНР-Аптека» розробили алгоритми, що враховують розріджені продажі і наявність малої вибірки, а також враховують можливість непрогнозованих "викидів" та несистематичних покупок.
Виконання замовлення постачальникам,
в свою чергу, має інші складнощі
Потрібно швидко і точно вибрати найвигіднішу пропозицію, що є у прайс-листах постачальників. При цьому врахувати індивідуальні умови та суб'єктивні фактори, що можуть впливати на вибір постачальника (заборгованість, надійність). Окрім цього потрібно врахувати маркетингові плани, граничну суму доставки та сформувати окреме замовлення під кожну роздрібну точку.
Якщо такі замовлення робити послідовно, тобто для кожної аптеки окремо - це призведе до втрат часу та вимагає великої кількості досвідченого персоналу у відділі закупівель.